Κυριακή 2 Αυγούστου 2015

ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ
ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ TALLINN, ΕΣΘΟΝΙΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ COMENIUS 2013-2015
5Η κινητικότητα
Η επίσκεψη στην πρωτεύουσα Tallinn της Εσθονίας ήταν η πέμπτη κινητικότητα του προγράμματος ComeniusChangements climatiques là où je vis, là où jhabite….. modélisons pour comprendre et agir!!!!! Une autre vie sinvente ici” («Κλιματικές αλλαγές: ο τόπος όπου ζω, ο πλανήτης όπου κατοικώ……. Ας κάνουμε ένα μοντέλο για να καταλάβουμε και να δράσουμε !!!!!! Μια καινούργια ζωή ξεκινάει εδώ»).
Οι συναντήσεις έλαβαν χώρα στο συνεργαζόμενο σχολείο της Εσθονίας, Ehte Humanitaargümnaasium σε όλους τους χώρους του σχολείου όπου παρακολουθούν μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από 06 μέχρι 18 χρονών δηλαδή περιλαμβάνει τις βαθμίδες Δημοτικού (4 τάξεις), Γυμνασίου (4 τάξεις) και Λυκείου (4 τάξεις), οι παρουσιάσεις των σχολείων έγιναν στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου όπου πραγματοποιήθηκε και η συζήτηση για τις δραστηριότητες και τα προϊόντα που πρέπει να παράγουν και να παρουσιάσουν τα συνεργαζόμενα σχολεία στην 6η κινητικότητα στην Ιταλία.
Τα συνεργαζόμενα σχολεία προέρχονται από 10 χώρες της Ευρώπης : Βουλγαρία, Γαλλία (με σχολείο από το νησί της Γουαδελούπης),  Εσθονία, Ισπανία, Ιταλία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Τσεχία και Ελλάδα.
Στην Πέμπτη κινητικότητα συμμετείχε το 4ο Γυμνάσιο Καστοριάς με την υπεύθυνη του προγράμματος καθηγήτρια Αικατερίνη Περδικάρη –Παπαγιαννοπούλου, κλάδος ΠΕ05, την καθηγήτρια Γκοσλιοπούλου Χρυσούλα κλάδος ΠΕ02 και την καθηγήτρια Μακρή Στεργιανή κλάδος ΠΕ02 της παιδαγωγικής ομάδας του 4ου Γυμνασίου και 1 μαθητή της Γ΄ τάξης του 4ου Γυμνασίου.
Η πέμπτη κινητικότητα είχε όπως και οι προηγούμενες ως βασικό στόχο την ανταλλαγή εμπειριών μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών και την ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων των μαθητών και των εκπαιδευτικών των 10 συνεργαζόμενων σχολείων των διαφορετικών χωρών.
Οι επιμέρους στόχοι της κινητικότητας που επετεύχθησαν με την επίσκεψη σε ένα σχολείο ευρωπαϊκής χώρας ήταν η γνωριμία με τη σχολική μονάδα και τους χώρους της αλλά και με το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας καθώς και με τις καθημερινές δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα στο χώρο του σχολείου.
Άλλος στόχος ήταν η γνωριμία των μαθητών και εκπαιδευτικών με την καθημερινότητα στο Ταλίν και τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς για τις μετακινήσεις από και προς το σχολείο.
Η επίσκεψη στο Εθνολογικό Μουσείο  της πόλης επέτρεψε σε μαθητές και εκπαιδευτικούς να γνωρίσουν και την ιστορία της Εσθονίας. Το Εθνολογικό μουσείο με τα εκθέματα-σπίτια διαφόρων ιστορικών εποχών από όλες τις περιοχές της χώρας συγκεντρωμένα σε έναν εθνικό δρυμό επιτρέπουν σε μαθητές και εκπαιδευτικούς Εσθονούς αλλά και ξένους να γνωρίσουν την ιστορία, την αρχιτεκτονική των κατοικιών  αλλά και την εξέλιξη της καθημερινότητας των κατοίκων της χώρας από τον 18ο αιώνα μέχρι σήμερα, απλώς διασχίζοντας το δάσος. Δάση από έλατα, πεύκα, βελανιδιές συγκεντρώνουν πλήθος φυτών και πουλιών και δημιουργούν ένα όμορφο περιβάλλον με στόχο τη γνωριμία με την πανίδα και τη χλωρίδα της χώρας.
Στην επίσκεψη στο χωριό των Βίκινγκς οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη μεσαιωνική ιστορία, τον τρόπο ζωής, την καθημερινότητα, τη θρησκευτική συνείδηση και τη λειτουργία της κοινωνίας των Βίκινγκς. Στον ίδιο χώρο όπου εκτός από ομοίωμα βάρκας των Βίκινγκς υπάρχει και ιχθυοτροφείο πέστροφας, οι εκπαιδευτικοί ψάρεψαν για το φαγητό τους και συζήτησαν το θέμα της αλιείας στη σημερινή εποχή.
Στην τουριστική περιήγησή τους στην παλιά πόλη του Ταλίν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν το παλιότερο φαρμακείο που λειτούργησε στην Ευρώπη το 1422, τις εκκλησίες των καθολικών και των ορθόδοξων Ρώσων και να διαπιστώσουν την επίδραση ή μη των εσθονών από τους κατακτητές λαούς που την κατοίκησαν.
Η επίσκεψη στο Πολεμικό Μουσείο της πόλης με το υποβρύχιο που εκτίθεται σε εσωτερικό χώρο του μουσείου και είναι επισκέψιμο αλλά το παγοθραυστικό που βρίσκεται ελλιμενισμένο και ακινητοποιημένο από το 1940 (εποχή που σταμάτησε η χρήση του κάρβουνου για την κίνησης των πλοίων) σε χώρο του λιμανιού κοντά στο Μουσείο και είναι επίσης επισκέψιμο, έδωσε το έναυσμα για συζήτηση και συγκρίσεις με τα σύγχρονα πλοία ελληνικά και ξένα, πολεμικά, επιβατικά και εμπορικά.
Ακόμη και η επίσκεψη στο εμπορικό κέντρο της πόλης Rocca-al-Mare υπήρξε μια ευκαιρία για μαθητές και εκπαιδευτικούς να κάνουν σύγκριση των εμπορικών κέντρων σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις με τα ελληνικά αλλά και σύγκριση των τιμών δηλώνοντας ομοιότητες και διαφορές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.