Κυριακή 2 Αυγούστου 2015

ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ
ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΠΡΑΓΑ,ΤΣΕΧΙΑ
13/04/2015-17/04/2015
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ COMENIUS 2013-2015
7Η κινητικότητα
Η επίσκεψη στην πρωτεύουσα Πράγα της Τσεχίας ήταν η έβδομη κινητικότητα του προγράμματος ComeniusChangements climatiques là où je vis, là où jhabite….. modélisons pour comprendre et agir!!!!! Une autre vie sinvente ici” («Κλιματικές αλλαγές: ο τόπος όπου ζω, ο πλανήτης όπου κατοικώ……. Ας κάνουμε ένα μοντέλο για να καταλάβουμε και να δράσουμε !!!!!! Μια καινούργια ζωή ξεκινάει εδώ»).
Οι συναντήσεις έλαβαν χώρα στο συνεργαζόμενο σχολείο της Τσεχίας Základní škola, Praha 8. Το σχολείο περιλαμβάνει τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όπου εκπαιδεύονται μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από 5 μέχρι 15 χρονών δηλαδή περιλαμβάνει τις βαθμίδες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού (4 τάξεις) και επιπέδου (2+2+2 τάξεις των 3 κύκλων) .
Εκπαιδευτικοί και μαθητές επισκέφτηκαν και παρακολούθησαν μαθήματα τους χώρους του σχολείου και έφαγαν στην τραπεζαρία του σχολείου. Oι παρουσιάσεις των μαθητών των σχολείων έγιναν στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου όπου πραγματοποιήθηκε και η συζήτηση για την τελική έκθεση που πρέπει να παράγουν και να παρουσιάσουν τα συνεργαζόμενα σχολεία στον εθνικό οργανισμό της κάθε χώρας, για την Ελλάδα στο ΙΚΥ αλλά και τα προϊόντα που θα ανεβάσουν όλα τα σχολεία, άλλα ως κοινά προϊόντα που ετοίμασαν παρόμοια όλα τα σχολεία του προγράμματος και άλλα ως προϊόντα που επέλεξε να πραγματοποιήσει το κάθε σχολείο διαφορετικά και θα ανεβάσει το κάθε σχολείο στο EST.
Τα συνεργαζόμενα σχολεία προέρχονται από 10 χώρες της Ευρώπης : Βουλγαρία, Γαλλία (με σχολείο από το νησί της Γουαδελούπης),  Εσθονία, Ισπανία, Ιταλία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Τσεχία και Ελλάδα.
Στην έβδομη κινητικότητα συμμετείχε το 4ο Γυμνάσιο Καστοριάς με την υπεύθυνη του προγράμματος καθηγήτρια κα Αικατερίνη Περδικάρη –Παπαγιαννοπούλου, κλάδος ΠΕ05, την καθηγήτρια κα Χαραλάμπους Αργυρώ κλάδος ΠΕ16 της παιδαγωγικής ομάδας του 4ου Γυμνασίου και 4 μαθητές της Γ΄ τάξης του 4ου Γυμνασίου εκ των οποίων ο 1 μαθητής φιλοξενήθηκε από οικογένεια μαθητή του σχολείου και οι άλλοι 3 διέμειναν στο ίδιο ξενοδοχείο με τους καθηγητές τους. Οι μαθητές που πήραν μέρος στην 7η κινητικότητα ήταν : Αποστολίδου Δέσποινα, Κοτανίδου Άννα, Μαρδίρης Ορέστης, Παπαηλιάδου Σοφία.
Η έβδομη κινητικότητα είχε ως βασικό στόχο την ανταλλαγή εμπειριών μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών και την ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων των μαθητών και των εκπαιδευτικών των 10 συνεργαζόμενων σχολείων των διαφορετικών χωρών αλλά και την εξοικείωση με το θεσμό της φιλοξενίας.
Οι επιμέρους στόχοι της κινητικότητας που επιτεύχθηκαν με την επίσκεψη σε ένα σχολείο ευρωπαϊκής χώρας ήταν η γνωριμία με τη σχολική μονάδα και τους χώρους της αλλά και με το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας καθώς και με τις περιβαλλοντικές ιδιαιτερότητες της ευρύτερης περιοχής.
Mια  περιοχή με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά την ύπαρξη ενεργών λιγνιτωρυχείων στην περιοχή του Most για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με τις επιβαρυντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις που επιφέρουν αλλά και άλλων ανενεργών λιγνιτωρυχείων στο ένα εκ των οποίων έγινε αλλαγή χρήσης της γης με ανάπλαση τοπίου και επιτυχημένη ανάπλαση της περιοχής με προοπτικές την αναβάθμιση της όλης περιοχής όπως διαπίστωσαν μαθητές και εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους στο πεδίο. Καρά τη διάρκεια των επισκέψεών τους στην περιοχή οι έλληνες μαθητές και εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να συγκρίνουν το φυσικό περιβάλλον της περιοχής αυτής της Τσεχίας με το φυσικό περιβάλλον των περιοχών της Δυτικής Μακεδονίας δηλαδή της περιοχής των λιγνιτωρυχείων της περιοχής της Κοζάνης - Πτολεμαΐδας και της Φλώρινας-Αμυνταίου, να κάνουν τις παρατηρήσεις τους και να βγάλουν τα συμπεράσματά τους.
Κατά την επίσκεψή τους στο Terezin στο στρατόπεδο εκπαίδευσης στρατιωτών που κατέληξε να χρησιμοποιηθεί αργότερα ως φυλακή πολιτικών κρατουμένων στην αρχή και ως στρατόπεδο συγκέντρωσης των εβραίων στη συνέχεια, μαθητές και εκπαιδευτικοί διαπίστωσαν από κοντά τις φρικαλεότητες του ναζισμού και την πονηρή προπαγάνδα των ναζί που ξεγέλασε ακόμη και τους επισκέπτες του Ερυθρού Σταυρού. Η εικόνα ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στο εβραϊκό μουσείο (όπου παρακολούθησαν ταινία με υλικό από το γκέτο του Terezin) αλλά και την επίσκεψη στο γκέτο της πόλης και μάλιστα με την είσοδο σε ένα από τα σπίτια το οποίο διαμορφώθηκε σε μουσείο.
Οι έλληνες εκπαιδευτικοί και μαθητές όμως ξαφνιάστηκαν όταν διαβάζοντας μια πινακίδα στα ελληνικά διαπίστωσαν ότι σε αυτή τη φυλακή κρατήθηκε και ο Αλέξανδρος Υψηλάντης με τους τέσσερις συντρόφους του όταν συνελήφθη μετά την έναρξη της επανάστασης στη Μολδαβία. Στην ίδια φυλακή κρατήθηκε για 20 χρόνια μέχρι το τέλος της ζωής του ο Σέρβος φοιτητής που σκότωσε τον Σέρβο πρίγκιπα στο Βελιγράδι και προκάλεσε την έκρηξη του 1ου Παγκοσμίου Πολέμου.
Η τουριστική επίσκεψη στην Πράγα έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιήσουν το μετρό, να γνωρίσουν τα κτίρια και να περιπλανηθούν στο ιστορικό κέντρο με το κινούμενο ρολόι, με τις γνωστές γέφυρες και τους χαρακτηριστικούς ζωγράφους και μουσικούς, αλλά και να θαυμάσουν τη συντήρηση των παλιών κτιρίων με την ομορφιά μιας άλλης εποχής, την ανάγκη συντήρησης των μνημείων και διατήρησης της ιστορικής μνήμης των λαών καθώς και της παρουσίασης και «τουριστικής εκμετάλλευσης» αυτών των θησαυρών.
Όμως, η επίσκεψη σε Πύργο του 18ου αιώνα όπου γίνονται εργασίες συντήρησης και αναπαλαίωσης έδωσε την ευκαιρία σε μαθητές και εκπαιδευτικούς να γνωρίσουν την πολιτική εναλλαγή στη χώρα και τις επιπτώσεις στη ζωή των κατοίκων και των σπιτιών. Από τους αριστοκράτες ιδιοκτήτες χρησιμοποιήθηκε ως κατοικία, μετατράπηκε σε στρατόπεδο από το κομμουνιστικό καθεστώς και σε κατοικία του γερμανού διοικητή κατά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο με τις ανάλογες καταστροφές στους χώρους του ανάλογα με τη χρήση τους. Όταν όμως επέστρεψε στα χέρια των κληρονόμων των ιδιοκτητών με την αλλαγή του καθεστώτος αυτοί το δώρισαν στο δημόσιο ελλείψει πόρων τους οποίους ακόμη ψάχνει το τσέχικο δημόσιο για να ανακαινίσει τον Πύργο και να τον χρησιμοποιήσει για τουριστικούς λόγους.

Τέλος, η ύπαρξη διαφορετικού νομίσματος στην Τσεχία έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να ανακαλύψουν την έννοια του συναλλάγματος και την ανταλλαγή χρημάτων αλλά και να πραγματοποιήσουν τη σύγκριση τιμών σε είδη ένδυσης και διατροφής.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.