Κυριακή 2 Αυγούστου 2015

Le voyage des grecs en Espagne

https://www.youtube.com/watch?v=Ywksb4a5cPg

http://www.slideshare.net/katerinapapayannopoulou9/orihuela-espagne-comenius-20132015



ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ
ΣΤΗΝ ORIHUELA, ΙΣΠΑΝΙΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ COMENIUS 2013-2015
2Η κινητικότητα
Η επίσκεψη στην πόλη Orihuela της Ισπανίας ήταν η δεύτερη κινητικότητα του προγράμματος ComeniusChangements climatiques là où je vis, là où jhabite….. modélisons pour comprendre et agir!!!!! Une autre vie sinvente ici” («Κλιματικές αλλαγές: ο τόπος όπου ζω, ο πλανήτης όπου κατοικώ……. Ας κάνουμε ένα μοντέλο για να καταλάβουμε και να δράσουμε !!!!!! Μια καινούργια ζωή ξεκινάει εδώ»).
Οι συναντήσεις έλαβαν χώρα στο συνεργαζόμενο σχολείο της Ισπανίας, IES THADERσε όλους τους χώρους του σχολείου όπου παρακολουθούν μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από 11 μέχρι 18 χρονών δηλαδή περιλαμβάνει τις βαθμίδες Γυμνασίου και Λυκείου, οι παρουσιάσεις των σχολείων έγιναν στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου όπου πραγματοποιήθηκε και η συζήτηση για τις δραστηριότητες και τα προϊόντα που πρέπει να παράγουν και να παρουσιάσουν τα συνεργαζόμενα σχολεία στην 3η κινητικότητα στη Σλοβακία.
Τα συνεργαζόμενα σχολεία προέρχονται από 10 χώρες της Ευρώπης : Βουλγαρία, Γαλλία (με σχολείο από το νησί της Γουαδελούπης),  Εσθονία, Ισπανία, Ιταλία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Τσεχία και Ελλάδα.
Στη δεύτερη κινητικότητα συμμετείχε το 4ο Γυμνάσιο Καστοριάς με την υπεύθυνη του προγράμματος καθηγήτρια Αικατερίνη Περδικάρη –Παπαγιαννοπούλου, κλάδος ΠΕ05, την καθηγήτρια Καραταγλίδου Σουμέλα κλάδος ΠΕ02 της παιδαγωγικής ομάδας του 4ου Γυμνασίου και 8 μαθητές της Β΄ τάξης του 4ου Γυμνασίου, συνοδός της εκδρομής ήταν και η μητέρα μιας μαθήτριας.
Η δεύτερη κινητικότητα είχε ως βασικό στόχο την ανταλλαγή εμπειριών μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών και την ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων των μαθητών και των εκπαιδευτικών των 10 συνεργαζόμενων σχολείων των διαφορετικών χωρών αλλά και εξοικείωση με το θεσμό της φιλοξενίας παρόλο που από το ελληνικό σχολείο μόνον ένας μαθητής δέχτηκε να φιλοξενηθεί σε σπίτι οικογένειας ισπανού μαθητή.
Οι επιμέρους στόχοι της κινητικότητας που επετεύχθησαν με την επίσκεψη σε ένα σχολείο ευρωπαϊκής χώρας ήταν η γνωριμία με τη σχολική μονάδα και τους χώρους της αλλά και με το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας καθώς και με τις δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα στο χώρο του σχολείου κατά τη διάρκεια της διήμερης σχολικής γιορτής.
Άλλος στόχος ήταν η γνωριμία των μαθητών και εκπαιδευτικών με εκκλησιαστικούς χώρους άλλων χριστιανικών δογμάτων όπου τους εξηγήθηκαν αναλυτικά σύμβολα και λειτουργικά μέρη των δογμάτων αυτών. Έγινε επίσκεψη στο καθολικό σχολείο San Domingo και στην εκκλησία του, καθώς και στην καθολική εκκλησία της Murcia, πόλης κοντά στην Orihuela.
Επίσης, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με έργα τέχνης, ζωγραφικής, αρχιτεκτονικής και γλυπτικής ακούγοντας λεπτομερείς αναλυτικές αναλύσεις αντιπροσωπευτικών έργων ζωγραφικής μεγάλων ισπανών ζωγράφων όπως του Βελάσκεθ.
Η επίσκεψη στο Πανεπιστήμιο της πόλης επέτρεψε σε μαθητές και εκπαιδευτικούς να γνωρίσουν και την Τριτοβάθμια εκπαίδευση της Ισπανίας. Το μουσείο του Πανεπιστημίου με τα εκθέματα όπου έγιναν πειράματα φυσικής από εθελοντές μεταπτυχιακούς φοιτητές στους επισκέπτες μαθητές αλλά και τα πειράματα χημείας που διοργάνωσε το σχολείο της Ισπανίας σε συνεργασία με διδάσκοντες του Πανεπιστημίου ήταν μια ευκαιρία για τους έλληνες μαθητές και εκπαιδευτικούς να συζητήσουν και να συγκρίνουν με το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και την αποτελεσματικότητα της διαδραστικής διδασκαλίας στη φυσική και τη χημεία. Η επίσκεψη στο πάρκο του Πανεπιστημίου με το ηλιακό ημερολόγιο και το μετεωρολογικό σταθμό συμπλήρωσε τις γνώσεις των μαθητών.
Στην τουριστική περιήγησή τους στην παραλία της Orihuela μαθητές και εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν ένα διαφορετικό τοπίο, άγονο και άνυδρο που είχε ως αποτέλεσμα την εγκατάλειψη της ενδοχώρας και την εγκατάσταση των κατοίκων στην παραλιακή περιοχή εξαιτίας της ανάπτυξης της τουριστικής οικονομίας.
Στην επίσκεψή τους στο Δημαρχείο της πόλης όπου έγιναν δεκτοί από το Δήμαρχο και τους αντιδημάρχους παιδείας και πολιτισμού εκπαιδευτικοί και μαθητές είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με τους τοπικούς άρχοντες και να περιηγηθούν στις κτιριακές εγκαταστάσεις του Δημαρχείου.
Η επίσκεψη στο Μουσείο Τέχνης της πόλης υπήρξε αφορμή για συζήτηση για τα παραδοσιακά κτίρια των πλουσίων κληρικών (υπήρξε κατοικία του επισκόπου της περιοχής) κατά το μεσαίωνα, τα έργα τέχνης που κοσμούσαν τους τοίχους και την όλη αρχιτεκτονική  διαμόρφωση του κτιρίου όπως και η επίσκεψη στο σπίτι του διάσημου ισπανού ποιητή Miguel Hernandez έδωσε το έναυσμα για συζήτηση και συγκρίσεις με τις παλαιότερες κατοικίες της χώρας μας.
Επίσης η ημέρα γιορτής περιελάμβανε πανηγύρι με πάγκους στους δρόμους της παλιάς πόλης και εκδηλώσεις και στολισμό μεσαιωνικού χαρακτήρα που επέτρεψαν σε εκπαιδευτικούς και μαθητές να έρθουν σε επαφή με τον τρόπο εορτασμού τοπικών επετείων σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα.
Ακόμη και η επίσκεψη στο εμπορικό κέντρο της πόλης υπήρξε μια ευκαιρία για μαθητές και εκπαιδευτικούς να κάνουν σύγκριση των εμπορικών κέντρων σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις με τα ελληνικά αλλά και σύγκριση των τιμών δηλώνοντας ομοιότητες και διαφορές.



ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΤΕΤΑΡΤΗ  29/01/2014
08.30 : Αναχώρηση με ΚΤΕΛ  από Καστοριά
Αναχώρηση από Θεσσαλονίκη για Βαρκελώνη με TURKISH AILINES
ΠΕΜΠΤΗ 30/01/2014
Άφιξη στη Βαρκελώνη στις 01.30
Αναχώρηση για ALICANTE με VUELING AIRLINES
08.05   :  Άφιξη   στην πόλη ALICANTE. Μεταφορά στην πόλη ORIHUELA με minibus.
10.00 :  Άφιξη στην πόλη ORIHUELA. Εγκατάσταση στο ξενοδοχείο. Μετάβαση στο σχολείο IES THADER.
Ημέρα πολιτικών εκδηλώσεων στα σχολεία της Ισπανίας
Παράθεση μεσημεριανού από τους εκπαιδευτικούς του ισπανικού σχολείου με παραδοσιακά πιάτα paella  και γλυκά
Επιστροφή στο ξενοδοχείο
20.00 : Δείπνο εκπαιδευτικών
Οι μαθητές δειπνούν στα σπίτια φιλοξενίας
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 31/01/2014
09.00 : Συνάντηση στο σχολείο
10.00 : Επίσκεψη στο Δημαρχείο Υποδοχή
11.00 : Μουσείο Τέχνης  “Museo del arte”
Περιήγηση στους δρόμους της πόλης που γιορτάζει με ανοιχτή αγορά
12.00 : Καθολικό Σχολείο San Domingo
13.00 : Επίσκεψη στο σπίτι του ποιητή Miguel Hernandez
14.00 : Μεσημεριανό στη λέσχη του πανεπιστημίου
20.00 : Δείπνο σε εστιατόριο με παραδοσιακά πιάτα
ΣΑΒΒΑΤΟ 01/02/2014
09.00 : Συνάντηση στο σχολείο
Αναχώρηση για το Πανεπιστήμιο MUDIC
Πανεπιστημιακό πάρκο και πειράματα στο χημείο του πανεπιστημίου
14.00 : Γεύμα στη λέσχη του Πανεπιστημίου
Μουσείο Πανεπιστημίου με διαδραστικά πειράματα φυσικής
Επιστροφή στην Orihuela
ΚΥΡΙΑΚΗ 02/02/2014
09.00 : Συνάντηση στο σχολείο
Αναχώρηση για Cabo roig την παραλία της πόλης Orihuela.
Περιήγηση και περίπατος στην παραλία
14.00  : Εμπορικό κέντρο και μεσημεριανό γεύμα
18. 00 : Επιστροφή στην Orihuela
ΔΕΥΤΕΡΑ 03/02/2014
09.00 : Συνάντηση στο σχολείο
Παρουσιάσεις των δραστηριοτήτων των σχολείων της Ισπανίας, Βουλγαρίας, Πορτογαλίας και Ελλάδας
14.00 : Γεύμα στην τραπεζαρία του σχολείου
18.00 : Επίσκεψη με τραίνο στην πόλη Murcia
Περιήγηση στους δρόμους της πόλης με τα εκπληκτικής αρχιτεκτονικής αποικιακού στυλ κτίρια
21.00 : Επιστροφή στην Orihuela
ΤΡΙΤΗ  04/02/2014
09.00 : Συνάντηση στο σχολείο
Παρουσιάσεις των δραστηριοτήτων των σχολείων των χωρών της Γαλλίας, Ρουμανίας, Τσεχίας, Εσθονίας, Σλοβακίας και Ιταλίας
14.00 : Γεύμα στην τραπεζαρία του σχολείου
Αναχώρηση για το ξενοδοχείο
Μεταφορά με minibus στο ALICANTE
19.00 : Αναχώρηση για Βαρκελώνη
20.00 : Άφιξη στη Βαρκελώνη
Μεταφορά στο ξενοδοχείο
ΤΕΤΑΡΤΗ 05/02/2014
06.00 : Αναχώρηση για Θεσσαλονίκη
14.35 : Άφιξη στη Θεσσαλονίκη
17.30 : Αναχώρηση για Καστοριά
20.00 : Άφιξη στην Καστοριά



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.